מתקשים להירדם? אמבטיה עשויה לעזור

אמבטיה או מקלחת 90 דקות לפני כניסה למיטה יכולה לשפר את השינה שלכם.


אם את או אתה נתקל בבעיות בתהליך ההירדמות ובשינה מידי לילה, אמבטיה או מקלחת חמה יכולה להועיל לך להירדם מוקדם יותר ואף לשפר את איכות השינה שלכם, לפי מחקר חדש מארצות הברית.


חוקרים מאוניברסיטת טקסט בבית הספר להנדסה באוסטין ביצעו יותר מ- 5,300 מחקרים במטרה לבחון את איכות השינה ורחצה. הם מצאו כי אמבטיה או מקלחת שעה או שעתיים לפי כניסה למיטה יכולה לעזור לאנשים להירדם בפחות זמן. בממוצע הם מצאו כי אמבטיה מזרזת את ההירדמות לפחות ב- 10 דקות.


חוקרים אומרים שטמפרטורת המים לאמבטיה או מקלחת מושלמת היא בין 40-43  מעלות.


אם המים קרים מידי, איכות השינה שלכם עלולה להיפגע. כך אם אתם אוהבים לעשות מקלחות קרות בקיץ כדי להתקרר, הימנעו מלעשות זאת לפני כניסה למיטה.


אמבטיה מועילה ביכולת להירדם על ידי השפעה חיובית אקטיבית על השעון הביולוגי – מחזור השינה של הגוף מושפע על ידי טמפרטורת הגוף, רמת המלטונין במוח (הורמון המווסת את השעון הביולוגי במוח), ורמת הקורטיזון בדם ( הגוף שלכם מייצר קורטיזון, שהוא נקרא גם כהורמון הסטרס, כלומר שהגוף שלכם בלחץ יש יותר קורטיזון בדם, דבר העלול לעורר את המחשבות והדאגות בלילה.)


זה נשמע מנוגד לאינטואיציה, אך הגוף שלכם באופן אוטומטי מקרר את עצמו אחרי אמבטיה או מקלחת חמה והפעולה של הקירור עוזרת להירדם מוקדם יותר. (זאת הסיבה למה חשוב לא להשאיר את החימום בחדר על טמפרטורה גבוהה שאתם מנסים להירדם. גם אימון בלילה לא עוזר לכם להירדם מכיוון שחום הגוף שלכם עולה במהלך האימון.) חוקרים מצאו כי קירור הגוף משפר גם את איכות השינה. במחקר שנערך נמצא כי, קבוצת המחקר שעשו אמבטיה חמה לפני השינה ישנו טוב יותר והרגישו שביצעו מנוחה מספקת יום לאחר מכן. לעומת אלו שלא עשו אמבטיה חמה לפני השינה.

המחקר פורסם ב – journal Sleep Medicine Reviews.




אז אחרי שקראתם את המחקר תלכו לעשות אמבטיה חמה מבית – MTI ?

עגלת רכישה

0

אין מוצרים בסל הקניות.